Цветелина Василева е родена в гр. Етрополе и сред водещите имена на изявените български оперни артисти.
След завършването си на Националната музикална академия „Проф.Панчо Владигеров“, младата певица с успех дебютира на сцената на Националната опера в ролята на Амелия от „Бал с маски”. Този дебют изявява нейните достойнства като Вердиева певица и през следващите сезони тя изпълнява централните роли в други три големи заглавия на италианския композитор – Елизабет в „Дон Карлос”, Дездемона в „Отело” и Леонора в „Трубадур”. Междувременно става лауреат на международните конкурси в Италия „Tито Скипа” и „Франческо Чилеа”. Цветелина Василева специализира при прочутия тенор Карло Бергонци в Милано в школата на Ла Скала. Следва дебют с партията на Леонора в „Трубадур” в продукция в Сан Франциско, а през следващия сезон Цветелина Василева се изявява и в руския оперен репертоар в „Руслан и Людмила” от Глинка, и в раннобароковата опера на Монтеверди „Коронацията на Попея”. Българската певица е високо оценена от критиката за участието ѝ в Международния фестивал в Уексфорд: „Цветелина Василева е пронизителен драматичен сопран, който по това време следващата година би трябвало да е името на устните на всеки оперен импресарио”, а в.„Таймс” пише за нея: „…красив, подобен на меч сопранов тон, сроден с истинската музикална чувствителност”.
Цветелина Василева е изнасяла концерти в повечето европейски столици в най-престижните концертни зали – в Концертгебау, Амстердам („Сватба” на Стравински),), в Роял Албърт Хол, Лондон (гала-концерт „Нощи на звездите” с Армилиато, Агнес Балца, Даниела Деси, Розалинд Плоурайт, Дж. Килико, Хосе Кура, Джузепе Джакомини), а също и в Америка – в Торонто в Рецитална зала „Джордж Уестън“ („Жана д‘Арк” от Верди и дори – на Червения площад, Москва в грандиозен гала-концерт.
Цветелина Василева е работила с едни от най-известните диригенти на нашето съвремие – A. Гуаданьо, M. Арена, Д. Орен, Б. Хайтинк, К. Рици, M. Армилиато, Н. Луизоти, Ф. Джордан и др.
Световната преса за Цветелина Василева:
Sunday Times
„Цветелина Василева, българското сопрано, което изпя главната роля, трябва да бъде една от големите оперни находки на десетилетието. Тя притежава огромен, силно концентриран глас и динамично сценично присъствие, което я превръща в голяма звезда, преди дори да е завършила първата си фраза.“
The Daily Telegraph
„Моята лична „Златна палма“ отива при Цветелина Василева – българско сопрано, което атакува главната роля с безстрашна точност и пълна обвързаност.“
The Spectator
„Цветелина Василева – българското сопрано, което изпя главната роля, може би е едно от големите оперни открития на фестивала. Звучи така, сякаш е готова да направи почти всичко. „
Madison Journal
„Тоска“ на Медисън Опера е триумф! Цветелина Василева – Тоска в постановката на едноименната опера, подробно е проучила възможностите за интерпретация на сложната героиня – емоционално непостоянна, ревнива и подозрителна, в един момент отчаяна, а в друг – смела и решителна. Василева направи всичко точно така и, понеже пее красиво, което е не по-малко важно, защото операта е преди всичко израз на вокалното изкуство – тази постановка на една от най-популярните опери имаше успех. Василева е лирико-спинтов сопран. Тя последователно демонстрира способността си да прокара дълга legato-линия и да я накара да вибрира от емоция. Красива жена, тя изпълни ролята с голяма интензивност и убеденост, с ярко физическо присъствие. Бруталната ѝ среща със Скарпия във второ действие беше изумителна.“
East Wichita News
Kerry Kuplic, MMus
„За едно наистина трогателно изпълнение на Тоска е необходимо мощно, красиво сопрано. Цветелина Василева изпълни ролята на Тоска старателно и със страст… Вероятно, връхната точка на операта е втората ария на Тоска „Vissi d’arte“. Суровата емоция и уязвимостта, с която Василева изпълни тази ария, беше трансцендентна и можеше да доведе до сълзи дори най-стоичeския член на публиката“.
The Independent on Sunday
„В главната роля на Аида, Цветелина Василева създава идеалния баланс между сила и уязвимост, нежно и трогателно присъствие, издръжливост и излъчване и тонове, изпълнени с лекота.“
The Spectator
„Звездата на спектакъла със сигурност е Цветелина Василева, която утвърждава героинята си в цялата ѝ сложност и великолепие“.
The Guardian
„Аида на Василева е класен акт… нейните фрази в пианисимо бяха изящни.“
The Independent
„Цветелина Василева носи нежност, блясък и известна остра виталност, дори в частите, където може да се изпадне в психологическа празнота. Нейното „Ritorna Vincitor“ прекрасно изразява неразрешимите конфликти и чудесния контрол, който тя запазва до самия край на представлението.“
Classical Voice – San Francisco
„Красивата Цветелина Василева изобразява Дездемона призрачно, наивно-покорна… Тя пее с богат италиански звук и с изящни фрази. Гласът ѝ е ясен и привлекателен, музикално перфектен.“
P. Post – Jaime Robles
„Цветелина Василева беше прелестна и по форма, и по глас, а сладостта на нейната героиня Дездемона беше една от по-ангажиращите черти на драмата. Тя предаде на операта от това в няколкото си вдъхновяващи моменти.“
The Times
„Цветелина Василева – пищна, млада Аида с любящ, бляскав начин на изразяване и тон.“
„Belgian Opera Guide“
Patrick C. Byrne
„Turandot“-WGO Kanzas
„Турандот беше Цветелина Василева. Гласът беше невероятен, богат изпълнен с пикантност със стратосферните кулминации и също така се справяше с невероятна лекота с лиричните пасажи… Играта на министрите беше на ниво, а Василева беше особено ефектна като необяснимата принцеса. Тя не само направи това с апломб, но и добави онзи допълнителен пласт на взаимодействие с пламенно решителния Калаф, което носи допълнително вълнение на тези двама по-големи от живота герои. „
“The Kansas city star”
L.Hanssen
„Turandot“- WGO Kansas
„Цветелина Василева внесе ожесточена страст в ролята на кръвожадната принцеса Турандот, макар мощният ѝ командващ глас да я превръща от свирепа в завладяваща красавица, разтапяща се от целувка, трудна за разбиране.“